SAGA de Vară

Viața înapoi în natură! Suntem orășeni și copiii noștri trăiesc cel mai mult în oraș printre betoane și mașini. Tehnologia este folosită din ce în ce mai mult și aceasta înlocuiește timpul pe care copiii ar trebui să-l petreacă în natură. Îi observăm
zilnic că au nevoie să știe cum am ajuns aici, cum ne ajută natura, ce îi datorăm acesteia și cum o putem proteja de aici încolo. Ideea de la care am plecat anul acesta este de a expune copiii mai mult naturii, de a-i lăsa să o exploreze, să o înțeleagă,
să se împrietenască cu ea, să știe că sunt parte integrantă din ea. Această interacțiune le va permite să devină observatori atenți ai mediului, să-și dezvolte mai mult abilitatea de a rezolva probleme și de a învăța din greșeli, de a acționa respectând
dinamica naturii și tinând cont de emoțiile lor. Fiecare tabără de vară va fi un ratatouille* experiențial de activități și concepte din sfera inteligențelor multiple (naturalistă, kinestetică, logico-matematică și lingvistică). Natura va fi mai aproape
și de copiii de la oraș! *Înainte de a veni la SAGA de Vară, vă invităm să vedeți împreună cu copilul desenul animat cu același nume :-).

În fiecare săptămână vom exersa, învăța și dezvolta:

  • Inteligența naturalistă – explorare, căutare, adaptare, ocrotire a naturii;
  • Inteligența kinestetică – experimente tip messy play în care să-i lăsăm să se murdărească și să învețe în același timp;
  • Inteligența logico-matematică și lingvistică – exersarea conceptelor de la școala pe nivelul fiecăruia într-o manieră experiențială și care are legatură cu viața;

În cei 4 ani de activitate la SAGA Kid am propus, rafinat și îmbunătățit un program de dezvoltare al copiilor bazat pe formarea de competențe, rutine, modelare de comportamente și, în timp, am observat că reușim să aducem schimbări în viața acestora și
a familiei. Suntem siguri că participând la SAGA de Vară părinții își vor seta cel puțin un standard de calitate în ceea ce privește programele educaționale.

Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați telefonic  la 0756 169 135 sau 031 429 00 47.

Săptămâna 1
1 – 5 iulie

Ritmul naturii și ritmul meu.

De ce o astfel de temă? Ritmurile naturii ghidează tot ceea ce facem – toată existența noastră. Respirația și bătăile inimii ne amintesc constant de ritmurile vieții care vibrează prin noi și în jurul nostru. Viețile ne sunt orchestrate
sau ghidate de răsărit sau de apus, de schimbările de temperatură de la zi la noapte sau de la un anotimp la altul, de fluxul și refluxul mareelor, dar și de ritmurile noastre interne. Aceste ritmuri ne ghidează activitățile zilnice.
De unde am pornit? Studiile recente arată faptul că ideal ar fi să dezvoltăm la copii o “minte hibridă”, ceea ce înseamnă că se încurajează deopotrivă folosirea tehnologiei (pentru creșterea abilității de a procesa date intelectuale)
și cunoașterea mediului natural (pentru trezirea simțurilor și creșterea capacității de a învăța și simți).
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să:
– evidențiem legătura strânsă dintre om și natură;
– le arătăm copiilor cum facem orientarea către soluții, dezvoltarea creativității și a capacității de planificare;

Săptămâna 2
8 – 12 iulie

What wood I bee?

De ce o astfel de temă? Ne-am gândit că ar fi interesant să avem o săptămână bilingvă, în care să alternăm informațiile și jocurile cu limba română și engleză. Suntem foarte curioși cum vor fi copiii, am facut acest test în timpul anului școlar și rezultatele au fost incredibile.
Natura le poate oferi copiilor idei/lucruri de protejat, poate fi o inspirație pentru a fi creativi, le poate oferi pacea și liniștea de care au nevoie uneori și e un mod minunat de a rămâne sănătoși. Le oferă activități și îi determină să își pună întrebări despre tot ce îi înconjoară. Natura are câte ceva de oferit pentru fiecare dintre noi și nu e niciodată prea devreme sau prea târziu să o explorăm.
De unde am pornit? E adevărat că nu avem în fiecare zi ocazia să escaldăm un munte sau să ne minunăm de frumusețea unei ape curgătoare, dar pentru a ne bucura de natură nu trebuie să fim în fiecare minut în natură, neaparat desprinși de viața de oraș. Cu pași mici, putem să îi ajutăm pe copii să privească natura și să învățăm despre curtea, grădina, cartierul, parcul din vecini, comunitatea și lumea care ne înconjoară dintr-o perspectivă a naturii.
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să:
– Exersăm interacțiunea socială și cu natura;
– Dezvoltăm inteligența emoțională.

Săptămâna 3
15 – 19 iulie

Cunosc natura prin meștesuguri străvechi.

De ce o astfel de temă? Ne dorim să transmitem meștesugurile tradiționale românești către generația de azi. Copiii vor avea ocazia să se transpună în meșteri populari pentru că fiecare activitate va avea în spate o poveste. La final, din truda propriilor mâini vor prinde viață diverse obiecte specific spațiului rural pe care copiii le vor lua acasă.
În ziua excursiei, vom merge la Atelierul de opincărit, unde copiii vor experimenta tehnica pielăritului și vor pleca acasă cu propriile opincuțe.
De unde am pornit? Puțini copii știu că la baza multor meserii de astăzi stau meșteșuguri vechi. Arătarea acestui parcurs, a acestei tranziții dezvoltă în aceștia nu doar creativitatea, dar asigură o înțelegere profundă a realității și aprecierea a ceea ce au zi de zi.
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să:
– Dezvoltăm creativitatea, îndemanarea, educarea voinței și a răbdării;
– le facilităm cunoașterea meșteșugurilor tradiționale românești, a obiectelor „handmade”, a poveștilor și a bunei dispoziții, dezvoltarea simțului artistic.

Săptămâna 4
22 – 26 iulie

Pot supraviețui în natură!

De ce o astfel de temă? RSăptămâna aceasta este dedicată supraviețurii în natură. Invităm copiii la aventură, la descoperire și la cunoaștere într-o lume, atât de dragă nouă, dar dată uitării de mulți: NATURA. Ne vom întoarce la rădăcini și îi vom învăța pe copii cum pot trăi și chiar prospera în natură, folosindu-se de resursele pe care mediul înconjurător le oferă cu atâta generozitate.
De unde am pornit? Vom combina ingeniozitatea cu “materialele” naturii pentru a le arăta copiilor că supraviețuirea într-un mediu neîmblânzit este la fel de realizabilă ca supraviețuirea în mediul urban, cu care ei sunt deja obișnuiți. Împreună vom afla că ceea ce facem este de fapt crearea unei relații mai bune cu natura, implicit cu noi înșine.
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să-i învățăm pe copii:
– să se descurce în situații imprevizibile, necunoscute
– să știe că sunt ființe adaptabile

Săptămâna 5
29 iulie – 2 august

Natura de ieri și tehnologia de azi.

De ce o astfel de temă? Viața într-un oraș mare poate însemna de cele mai multe ori agitație, grabă, aglomerație. Viața într-un sat înseamnă liniște, comunitate, mai multă apropiere și grijă față de natură, de plante și animale.
În vatra satului românesc de odinioară, copilăria era un univers tainic, pe care îl aflam din poveștile celor care astăzi ne sunt bunici.
Copiii de astăzi trăiesc diferit față de cei de acum 20 de ani. Cum tehnologia este constant prezentă în viața noastră, copiii petrec mult timp online, unde leagă prietenii virtuale, în dauna prieteniilor adevărate, construite pe terenul de joacă, în aer liber, inventând jocuri și reguli.
De unde am pornit? Nu spunem că este greșit, este normal să fie diferit, dar credem că este important pentru copii să “prindă gustul” timpului petrecut în mediul rural. În această săptămână ne propunem să aducem copiii mai aproape de ceea ce ar putea fi viața la sat, provocându-i să afle mai multe despre viața animalelor domestice, despre plante și rolul lor, despre jocurile de mult uitate, despre tradiții și meșteșuguri.
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să-i lăsăm pe copii:
– să exploreze, să se întrebe, să gândească, să dezvolte ipoteze;
– să se joace în natură, să se miște, să alerge și să sară, să facă zgomot, să se exprime liber.

Săptămâna 6
5 – 9 august

Haina îl face pe om sau omul face haina?

De ce o astfel de temă? Hainele au talentul nu numai de a camufla, ci chiar acela de a crea impresii total eronate despre oamenii cu care intrăm în contact. Acestea sunt cel mai adesea puse în legătură cu omul care le poartă – hainele sunt o prelungire a propriei ființe cu imaginea pe care acesta o are despre sine. Pentru ca și ceilalți să ne vadă așa cum vrem noi, avem nevoie să știm cine suntem sau ce ar trebui să facem pentru a deveni cine ne dorim să fim. Atitudinea pe care o afișăm nu ne reprezintă în totalitate sau întotdeauna. Uneori vrem să ascundem ceea ce simțim, alteori nu avem destulă încredere în noi să ne manifestăm și în ambele cazuri vestimentația poate fi de ajutor.
De unde am pornit? „Moda e masca, stilul e frumusețe. ” (R. Tagore) Stilul înseamnă să știm cine suntem, ce vrem să spunem și să nu ne pese de altceva. Încrederea în sine o căpătăm atunci când ne dezvoltăm inteligența emoțională. Să nu lăsăm moda să pună stăpânire pe noi, ci mai degrabă să urmăm sfatul: „Fii tu acela care decide ce ești, ce vrei să exprimi prin felul în care te îmbraci și modul în care trăiești. ” (G. Versace)
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să-i sprijinim pe copii:
– Să devină conștienți de faptul că fiecare este unic și că oricare dintre ei poate face diferența în lumea de azi prin modul în care gândește și acționează;
– Să identifice relația lor cu mediul înconjurător în era consumerismului.

Săptămâna 7
12 – 16 august

Viața secretă a copacilor.

De ce o astfel de temă? De-a lungul timpului, relația dintre om și natură a suferit schimbări importante. Dacă în trecut omul trăia în simbioză cu natura, iar calitatea vieții acestuia depindea de ceea ce natura oferea, tehnologia și evoluția epocii moderne a dus la o separare a omului de natură.
De unde am pornit? Omul a învățat cum poate controla natura și a reușit cu ajutorul științei să trăiască și să se dezvolte fără a ține cont de ritmul acesteia. Copiii zilelor noastre, au pierdut contactul cu natura, nu sunt interesați de aceasta și nu încearcă să o descopere și să o înțeleagă.
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim:
– Să-i responsabilizăm pe copii față de natură;
– Să-i încurajăm să descopere, să observe și să exploreze ființele obișnuite, înzestrate cu capacități nebănuite, ce trăiesc într-un univers misterios.

Săptămâna 8
19 – 23 august

Minte sănătoasa în corp sănătos.

De ce o astfel de temă? Te-ai gândit vreodată că tu eşti unic? Că nu s-a născut niciodată cineva care să fie exact ca tine? Că niciodată nu se va naşte o altă persoană care să fie identică cu tine? Aşa cum tu eşti unic, fiecare om de pe Pământ este unic. Chiar şi doi fraţi gemeni – între care există multe asemănări izbitoare – sunt două fiinţe diferite: fiecare dintre ei este unic.
De unde am pornit? Mulţi oameni nu ştiu să preţuiască acest lucru, nu ştiu să preţuiască propria lor viaţă: trăi⁠esc dezordonat, fac tot felul de excese. Aceştia, mai devreme sau mai târziu, se izbesc de tot felul de necazuri. În schimb, cei care ştiu cât valorează propria viaţă, au grijă de ea. Aceştia se îngrijesc zi de zi de sănătatea trupului şi a minţii. Având un corp sănătos, o minte limpede şi lucidă, aceşti oameni se simt mereu în formă, au poftă de viaţă, se simt puternici şi plini de energie.
Învaţă şi tu să te bucuri de viaţă! Este cât se poate de firesc să-ţi doreşti să te bucuri de viaţă, adică să vrei să-ţi fie bine şi să nu te doară nimic, să ai succes la şcoală şi, mai târziu, în carieră, să ai relaţii armonioase cu cei din jur, să te plimbi, să te joci etc. Pentru aceasta trebuie să-ţi formezi nişte obiceiuri, adică:
Ce urmărim? Prin activitățile pe care le facem zi de zi ne dorim să-i sprijinim pe copii:
– Să dezvoltăm respectul de sine și respectul față de natură;
– Să le oferim informații despre beneficiile alimentației sănătoase și echilibrate

Prețul este de 580 lei pe săptămână*. Taberele Urbane sunt dedicate copiilor între 6 și 11 ani și fiecare include:

  • Toate activitățile cuprinse între orele 8.00-18.00; ieșim zilnic în parc, de 2 ori și realizăm activitățile propuse în ziua respectivă;
  • Excursiile tematice (marți în București și joi cu trenul în afara Bucureștiului) și intrările la muzee, acolo unde e cazul;
  • Masa de prânz, gustarea zilnică și SAGA Snack – Legume și fructe proaspete de 2 ori pe săptămână;
  • Materialele necesare experimentelor și lucrărilor fiecărei săptămâni.