Profesia de învăţător necesită multă pasiune, altruism şi devotament.  Unul dintre secretele reușitei, este să te dedici în totalitate şi să treci peste aspectul financiar, care din păcate nu este unul îmbucurător şi să te laşi antrenat în fiecare zi de dorinţa copiilor de a cunoaşte şi învăţa lucruri noi, şi de a te mândri cu rezultatele obţinute de aceştia, prin prisma muncii tale. Puţine sunt momentele în care eşti mândru că poţi organiza şi conduce cu succes o clasă în timpul unei lecţii deschise, atunci când toate privirile sunt fixate asupra ta. Marți, 11.06.2013 am susţinut lecţia de Matematică cu tema Recapitularea figurilor geometrice la clasa a IV-a B din cadrul şcolii Gimnaziale “Titu Maiorescu”, Bucureşti.

Pentru că este sfârşit de an şi elevii sunt obosiţi, plictisiţi şi dornici de vacanţă, m-am gândit să organizez lecţia sub forma unui joc/concurs; am mers chiar mai departe şi am abordat interdisciplinaritatea utilizând ca discipline secundare istoria şi artele vizuale/lucru manual.

Lecţia s-a transformat într-o experienţă minunată. Elevii au fost îndrumaţi şi instruiți să-l sprijine pe Euclid în demersul său de a-l  convinge pe Faraonul Egiptului că geometria îl poate ajuta să modernizeze Alexandria. La rândul lor, copiii, trebuiau să-l convingă pe faraon că pot moderniza Alexandria cu prima lucrare de arhitectură, Templul modern al Alexandriei, construit, bineînţeles din figuri geometrice. Fiecare figură geometrică era construită de elevi în urma unei cerinţe-problemă în care au fost utilizate formule de calcul pentru perimetru şi semiperimetru. Echipele de arhitecţi au primit nume de faraoni din diferite Dinastii, despre care au aflat mai multe informaţii. Pentru scor am folosit simboluri egiptene, iar pentru descrierea cerinţelor papyrus. La final, templele cu arhitectura modernă au fost poziţionate pe harta Alexandriei şi, în spiritul fair-play-ului, toţi elevii au primit diploma de Arhitect al Faraonului Egiptului.

Prof. inv. primar Claudia Chiru

Povestea în imagini: